dinsdag 12 juli 2011

Hoe manifesteer ik meer welvaart in mijn leven. (2)

Vorige week schreef ik dat je moet beginnen met kleine stapjes als je het leven wil ombuigen naar de manier waarop jij wilt dat het gaat. Je moet er dus continue naar streven om er voor te zorgen dat je de teugels van je levenspad stevig in handen krijgt. Het doel is totale controle te krijgen over de richting die je uitgaat in je leven. Er zit niemand anders in de ‘drivers seat’ dan jij…!

Stop dus met het zoeken naar excuses waarom bepaalde dingen lopen zoals ze lopen… Neem de verantwoordelijkheid hiervoor. Niemand kan jouw leven in orde maken. Het is echt jouw schuld en niet van iemand anders… Het is het eindresultaat van al je gedachten en bijbehorende vibraties.

Wees trouwens blij dat je zelf alles kan corrigeren en dat je niet afhankelijk bent van een ander. Of denk je nog steeds dat er een prins op een wit paard zal komen die aanbelt en je verlost van je eenzaamheid of misère? Dan wil ik je nu wel ff wakker kussen want dat gaat echt niet gebeuren… De kans dat er iemand aanbelt en een loop van een pistool tegen je voorhoofd zet is aanzienlijk groter…

Denk nu niet dat ik het allemaal zo goed voor elkaar heb…niemand is perfect. Ik ben zelf elke dag weer bezig mijn leven ‘bij te sturen’. En dat gaat met vallen en opstaan. Wees blij dat je fouten maakt. Daar leer je van. No pain, no gain, no guts, no glory!

Er was ooit een wijze man die zijn leerling voor de rest van zijn leven “wel 100.000 fouten en zorgen toewenste”. Waarop de leerling antwoorde: “Maar Meester, waarom wenst u mij nu zoveel ongemak in het leven toe?” Waarop de meester antwoorde:  “Jongen, als je gezond bent kan jij je druk maken om wel duizend dingen maar als je ziek bent heb je maar een zorg en dat is: “Hoe word ik zo snel mogelijk weer beter?”.

Dus, lekker fouten maken maar er wel van leren en corrigeren. Maar dit moet ook weer niet te geforceerd gaan. Als je ergens te hard aan gaat sjorren creëer je weerstand en dat is nu juist wat we willen vermijden…. Je zal een manier en balans moeten proberen te vinden om op een ontspannen wijze de loop van je leven te beïnvloeden…denk maar aan zoiets als ‘go with the flow’….   

Het leven is namelijk een ‘work in progress’. Het is eigenlijk een schilderij dat nooit af is… Het zal ook nooit afkomen. Het zal nooit perfect zijn. Je zal er altijd weer naar moeten streven om weer nieuwe dingen te wensen en te verbeteren maar vergeet niet af en toe te stoppen en te genieten van het uitzicht…want de reis moet prettig zijn….er is geen ‘grand finale’ met een spetterend vuurwerk…je LEVEN moet het vuurwerk zijn!

……………………………………………………

We hebben laatst geleerd dat je dingen kan manifesteren in je dagelijks leven. Dat probeer ik zelf ook regelmatig. Zo was ik drie jaar geleden met mijn dochter op vakantie in Florida. Even lekker alle pretparken af.

Voordat we vertrokken vroeg mijn neef: “Luuk, als je tijd hebt kijk dan even of je een Archos MP4 speler kan kopen want met die lage dollar scheelt dat 100 euro ten opzichte van de prijzen in Nederland”.

Ik zei tegen mijn neef: “Natuurlijk, zodra ik tijd heb kijk ik of ik ergens dat ding te pakken kan krijgen. Geef me maar het typenummer dan kijk ik wel”. Veertien dagen later in Orlando stonden we op het punt om terugreis te aanvaarden totdat het me ineens te binnen schoot dat ik die mp4 speler nog moest kopen! “Shit, dacht ik. We vliegen morgen naar huis dus ik heb nog maar een dag om dat apparaat te kopen”.

Nu was dit een vrij exclusieve speler en geen iPod of iets dergelijks wat je op elke hoek van de straat kon kopen dus ik dacht bij mezelf: “Weet je wat?” “Ik bestel dat ding gewoon bij het verzendhuis in het universum en reken erop dat ik die Archos wel ergens in een winkel onderweg zou kunnen kopen”. Ik vertrouwde erop dat alles goed zou gaan. En probeerde er verder niet aan te denken…

De volgende dag vertrokken we vanuit Orlando met onze huurauto naar Miami om daar het vliegtuig naar Nederland te pakken. Onderweg stopten we in elke plaats waar mogelijk om bij de lokale Wal-Mart of Best Buy die Archos te kopen. Het bleek echter zo’n exclusief ding te zijn dat ze het nergens hadden of de desbetreffende winkel was dicht…

Teleurgesteld kwam ik bij Miami International Airport aan. Ik had toen nog de hoop dat ze in een van de kiosken op het vliegveld misschien die mp4 speler zouden hebben maar helaas. Bij geen enkele winkel op het vliegveld hadden ze ooit van dat apparaat gehoord. Ik voelde mij een beetje schuldig naar mijn neef toe omdat ik niet eerder in de vakantie rondgekeken had en ook omdat ik het eerlijk gezegd gewoon compleet vergeten was…

Waarom hield ik mezelf trouwens ook zo voor de gek met dat rare dingen wensen gedoe van manifestaties die vanzelf in je leven komen? Ik leek wel niet lekker dacht ik bij mezelf… Als een ander dat zou horen zouden ze me voor gek verklaren met die zweverige kronkels van me…

Ondertussen waren mijn dochter en ik ingecheckt en liepen we met onze handbagage en onze boarding pass richting de gate. We waren mooi op tijd om in te stappen en net toen ik op het punt stond om mijn neef een sms te sturen dat het niet gelukt was zijn speler te kopen en in het vliegtuig te stappen viel mijn oog op een soort haringkar die pal naast onze gate stond.

Ik voelde zo het bloed uit mijn gezicht wegtrekken… Op deze rare kar stonden namelijk een stuk of tien elektronica gadgets te koop waaronder de door mij zo gezochte mp4 speler van Archos! En dat pal naast onze gate. Dit was zo compleet maf en onverwacht dat het leek alsof ik in een slechte film was aanbeland…ik kon het gewoon niet geloven…het leek wel of het geënsceneerd was! Maar nee, het was echt. De vriendelijk dame hielp me met afrekenen en inpakken en een minuut later stapte ik het vliegtuig in…

Mijn wens was dus toch uitgekomen…hoe krankzinnig het ook leek, mijn onderbewustzijn of universum of weet ik veel wat had feilloos de door mij gewenste opdracht uitgevoerd!

Scary stuff! Maar vanaf nu was ik wel een ‘believer’!

De volgende keer weer meer!

…wel een aangepast programma ivm met de vakantie eind augustus weer vaker berichten

Quote van de dag: Winston Churchill was ooit in beschonken toestand toen hij aangesproken werd door een ander parlementslid die zei: "Meneer Churchill, u bent dronken". Waarop Churchill antwoorde: "Mijnheer, ik mag dan wel dronken zijn maar morgenochtend ben ik weer nuchter. Maar u mijnheer, u bent lelijk en morgenochtend bent u nog steeds lelijk!".

(...vergeet niet momentum te krijgen! Die trein die overal doorheen dendert!)

Geen opmerkingen: