zondag 14 augustus 2011

Zomer 2011: Achter de wolken schijnt de zon! ;-)

Ook zo genoten van de herfstvakantie? Die viel wel heel vroeg dit jaar… Ikzelf was deze zomer helaas niet in de gelegenheid dit land te ontvluchten door verplichtingen. Ik hoop dat de lezer van mijn blog in een zonniger land kon vertoeven dan in ons koude en natte kikkerlandje.

Een meer oubolliger gezegde dan de tegeltjeswijsheid van de titel van dit bericht zou ik niet gauw kunnen verzinnen. Toch is dit een waarheid als een koe. Om in de sfeer van dit blog te blijven moet je de wolken zien als je problemen en hindernissen die je ondervindt in het dagelijks leven.

Soms ben je zo verblind en in beslag genomen door je dagelijkse beslommeringen dat je nauwelijks nog kan geloven dat de zon daadwerkelijk schuil gaat achter de wolken. Net als die grauwe regendagen van de afgelopen zomer. Het is dat je weet dat de zon schijnt maar als je alleen maar zou afgaan op de weerstoestand van de dag dan is het niet of nauwelijks voor te stellen dat er daadwerkelijk een zon is.

Het is echter van groot belang dat je er iedere dag weer van bewust moet zijn dat de problemen of uitdagingen die je dagelijks ervaart ten allen tijde kunt gaan bijsturen. Zoals ik al eerder verteld hebt zijn je problemen niets meer of minder dan een resultaat van acties, gedachten en gevoelens die je in het verleden gezaaid hebt. Dus, alles wat vandaag gebeurt is feitelijk niets anders dan het resultaat van dingen uit het verleden.

Een gevaarlijke bijwerking van minder prettige gebeurtenissen, of beter gezegd, van ongewenste dingen is dat veel mensen blijven hangen in deze situatie. Ze hebben zich min of meer overgegeven aan hun toestand onder het mom van: 'het is nou eenmaal zo…' of: 'ik kan niet beter' of 'mijn ouders waren ook al zo'…enzovoorts.

Excuses en smoesjes genoeg voorhanden voor ons falen of ongeluk dat ons dagelijks treft. Mensen zijn meesters in het aanvoeren van excuses. Niet echt slim want daarmee geven we de regie van ons leven uit handen, en dat willen we nou net niet. Maar ja, veel mensen beseffen dit niet eens...  

Maar hoe slecht het ook gaat met je, je kan ten allen tijde beslissen om direct van koers veranderen in het leven dat je ervaart want:

Het universum reageert namelijk op je gedachten en niet op je huidige situatie!!

Knoop dit goed in je oren. Dit is zeer belangrijk. Je huidige situatie heeft niets te maken met waar je naar toe gaat. Als je gedachten ten positieve veranderen dan moet de realiteit volgen. Dus als het lekker gaat in je leven moet je hier op blijven focussen. Je welzijn zal dan voortduren. Dat is wet.

Soms denken mensen: “Ik ben nu zo gelukkig dit kan niet goed blijven gaan”. En als zich dan onheil aandient denk men: “Zie je nou wel, ik wist het wel, ik had gelijk. Dit kon niet goed blijven gaan”. Het universum gaf je echter precies waar je om vroeg. Een correct antwoord op je ‘negative wishful thinking’.

Trouwens, het universum interesseert het geen ene moer wat je denkt of wenst, het geeft je simpelweg gewoon waar je om vraagt. Niets meer en niets minder. Wil je shit, dan krijg shit. Ik val in herhaling maar het is zooo belangrijk! Denk niet: Ik wil geen ongeluk want dan krijg je juist ongeluk. Denk altijd: Ik wil voorspoed en niet: Ik wil GEEN tegenslag want dan krijg je er alleen maar meer van....!

Dus: blijf gefocussed op de goeie dingen, hou ze vast en geniet er van en denk: “hier wil ik meer van! Ik verdien het om me goed te voelen en een geweldig leven te leiden!"

En als er iets minder prettigs gebeurt probeer dan de aandacht af te leiden van de ontstane ongewenste situatie of gebeurtenis. Je bezit ten allen tijde het vermogen om op zoek te gaan naar beter aanvoelende gedachten en het schip weer op koers te brengen.

Blijf hier aan werken. Elke dag weer. Blijf op zoek naar zaken of dingen die goed voelen. Je gevoel zal je de weg wijzen. De weg die stap voor stap leidt naar een prettiger leven. Blijf het pad volgen. Je leven zal elke dag beter worden. Het is een universele wet. Niets kan je tegenhouden.   

"De feiten en omstandigheden van tijd en ruimte...alles wat je nu omringt, je herinneringen aan recente gebeurtenissen...ze laten slechts zien waar je bent geweest, niet waar je naar toe gaat".


       


    

Geen opmerkingen: