maandag 8 oktober 2012

Niet: Eerst zien en dan geloven. Maar éérst geloven en dán zien!

Vraag: Hoe kan het dat ik er van alles aan doe om bepaalde dingen gerealiseerd te krijgen in mijn leven maar op een of andere manier lukt het mij maar niet om die dingen of situaties aan te trekken die ik echt wil? Althans, er is nog geen bewijs dat mijn wensen binnen afzienbare tijd gemanifesteerd gaan worden...

Goeie vraag. Ik vraag mijzelf dat soms ook wel eens af als ik even een wat mindere dag heb.

Ik word hier soms behoorlijk moedeloos van. Hoe kan ik dit veranderen?

Het universum is een medogenloze retourneerder. Als het je tegenstander zou zijn tijdens een partij tennis die je speelde dan zou je er geen bal langs krijgen. Onmogelijk. Alles slaat ie terug. Om moedeloos van te worden inderdaad.

De truc is echter, nu je deze wetenschap omtrent de werking van het heelal hebt, om deze kennis in je voordeel te gaan gebruiken. Want negatief of positief, élke bal of gedachte, of emotie die je over het net slaat komt vroeg of laat even hard terug. Als ware het een snoeiharde forehandpassing van Roger Federer.

Da's een mooie metafoor maar ik kan hier nog niet veel mee. 

Ik was ook nog niet klaar. Kijk. Je creëert je eigen wereld. Die bouw je steen voor steen met de gedachten en de emoties die je aanbiedt. Ik hoef jou niet te vertellen hoe jij je voelt en wat voor gedachten jij denkt. Dat weet je zelf maar al te goed. Dat heb ik al vaker uitgelegd.

Okay, maar dat geeft nog geen bevredigend antwoord op mijn eerste vraag.

Nee, da's waar. Daar werken we naar toe! Even geduld aub! Ik zal een voorbeeld geven: Stel je voor dat je voor een spiegel staat. Je ziet de weerkaatsing van je eigen gezicht.

Nu kan je naar die spiegel lopen om te proberen om een lach te gaan kneden op de weergave van je spiegelbeeld maar dat wordt een erg lastig verhaal. Je zal toch echt eerst zélf moeten gaan lachen alvorens de spiegel ook naar je terug lacht!

En zo werkt het oneindig wijze universum ook. Verander éérst jezelf en dán voltrekken de gewenste veranderingen zich als vanzelf in je leven. Want zo is de wet. En zo zal het geschieden.

Kun je hier iets mee?

Ja, hier kan ik concreet iets mee.

Nogmaals, je bent zélf de regisseur van de film die Jouw Leven heet. Daar komt niemand anders bij te pas. Gelukkig maar. Jij hebt de touwtjes zelf in handen.

Ga op zoek naar gevoelens, ideeën en gepassioneerde denkbeelden over jezelf in je huidige en je toekomstige leven.

En probeer je goed te voelen! Want een goed gevoel moet eerst verzonden worden alvorens het met gelijke munt terug kan keren. Dat heb ik net uitgelegd.

Een uitblijvend positief resultaat duidt er dus op dat je ergens toch nog twijfels, negatieve hersenspinsels of gewoon tegenstrijdige denkbeelden hebt over je huidige bestaan. Die wissen dan weer de positieve bespiegelingen uit. Dus pas daar voor op.

Zorg er voor dat de meerderheid van je gedachten gewoon prettig zijn dan kan je niks geks overkomen. Want we hebben allemaal wel eens een off-day. Niks aan het handje dan. Zorg dat de balans dus door slaat naar positief.

Maar wis de overgrote meerderheid van vastgeroeste negatieve gedachtepatronen uit. Deze oeroude overtuigingen zijn niets anders dan te veel gedachte negatieve hersenkronkels.

Dit is bijvoorbeeld geneuzel in de trant van:  "Ik kan dit niet" of "Ik ben het niet waard". Dat soort negatief gelul over jezelf bedoel ik. Als je dat maar lang genoeg 'chant' dan worden het vanzelf percepties en geloofsovertuigingen.

Ze sijpelen langzaam in je hoofd maar ze zijn wel levensgevaarlijk!

Het twijfelachtige gebeuren in je koppie zijn uiteindelijk alleen maar gedachten! En die gedachten kun je veranderen. En de enige persoon op aarde die dat kan veranderen, dat kan ben jij zelf!

Dus go for it! Ga bewust op zoek naar positieve aspecten in je leven. Je zal merken dat je leven in een geweldige opwaarts gaande spiraal veranderd die jouw wereld van beter naar nóg beter zal tillen.

Succes!

Okay, Thank you!

You're welcome! ;-)