zaterdag 6 juli 2013

Dit is alles wat je moet weten over het leven....

Alles is goed...

Alles is prima, joh...

Sterker nog, alles wordt alleen maar beter en beter!

En niet alleen voor jou maar zelfs voor de hele wereld!

...en als u eens wist wat ik wist...

Als u eens wist wat ons in de toekomst allemaal voor moois te wachten stond....

Dan zou je het uitschateren van geluk!

'Heb ik me daar nou zo druk om gemaakt?' ...zou je later denken...

'Er was echt he-le-maal niks aan de hand!!

'Al mijn zorgen en wakker liggen was al die tijd nergens op gebaseerd..'

'Wat een tijdverspilling was dat zeg... 'What a waste of time....al die tijd dat ik me zorgen heb liggen maken...'

'Wat 'n sukkel was ik...! 

Ik had die tijd en energie wel beter kunnen besteden zeg! Klojo die ik was...

'Maar nu niet meer. Nee, dit gebeurt me geen tweede keer meer!' 'NU weet ik dat al mijn wakkerliggen was gebaseerd op het zoemen van een ouwe mug op een warme zomeravondnacht die ik in één klap met een natte handoek naar het rijk der fabelen heb gemept...'

Ja, zo'n kleine zoemende zorgengedachte die kan in je fantasie uitgroeien tot een gigantisch grote olifant die alles op zijn pad kan vernietigen. Die mug zal als maar groter groeien naarmate je er meer aandacht aan schenkt. Zoals alles in het universum groter en groter wordt door de focus van aandacht die we ergens op leggen.

Als u eens wist wat ik wist....

...dan zou u mij waarschijnlijk keihard uitlachen om wat ik te melden had. Maar ik zou het u niet kwalijk nemen. Tweeduizend jaar geleden eindigde je op de brandstapel als je verkondigde dat de aarde niet plat was.... Dus zou een minachtende lach midden in mijn gezicht prima te verdragen zijn in vergelijking met een pijnlijke dood op een stapel brandend kreupelhout....

Maar ik dwaal af...die wetenswaardigheden zal ik u wel een andere keer uitleggen. Ik kan u beter wat praktische handreikingen doen waarmee u uw dagelijkse wandeling aanzienlijk mee kunt verlichten.

Ten eerste: Knoop in je oren dat de zin van het leven betekent dat je elke dag maar weer alleen maar bezig moet zijn met de meest plezierige dingen. De hele dag door. Elke dag, elke week, elke maand en jaar maar weer. De rest doet er niet toe. Alles wat je elke dag doet dat niet prettig of geweldig of leuk of spannend of opwindend aanvoelt zijn niets anders dan aangeleerde nonsens.

Net alsof je een aap fietsen leert. Het beest heeft er niets aan en wij ook niet. Alleen de onnozelen.

Dieren weten trouwens precies wat correct leven is. Die doen niks anders. Heb jij je hond wel eens 's- nachts wakker zien liggen omdat ie zich zorgen maakt over de dag van morgen? Nee, natuurlijk niet! Haha! Het zou wat zijn zeg...

Een hond zou niet eens weten wat het concept 'morgen' in zou houden.

Een dier leeft alleen in het hier en nu. Het enige moment wat hij kent (en wat u en ik trouwens ook alleen maar kennen maar door een een of andere maffe hersenspinsel hebben wij het concept 'toekomst' uitgevonden, een niet bestaande zijnstoestand waar je geluk zou moeten kunnen vinden, alleen zullen we er nooit aankomen omdat het geluk in het heden zetelt).

Dieren leven dus in het nu. Omdat ze instinctief weten dat in dat moment alles goed is. Dieren zijn overigens één bak positieve energie. Observeer ze en kopieer hun zorgeloze gedrag. Je zal er wel bij varen.

Ten tweede: Je leven zou razend spectaculair zijn als je alleen maar elke dag weer op zoek ging naar dingen in je leven om dankbaar voor te zijn. Dit is de sleutel voor het ware geluk. Meer heb je niet nodig. Ik zou wel tien boeken vol voor je kunnen schrijven met gelukstips maar waarom zouden we moeilijk doen als het ook makkelijk en snel kan?

Zoek aspecten, situaties en dingen om je over te verwonderen en om donders blij om te zijn!

That's all you need!

Ten derde: Je zorgen maken over een persoon waar je van houdt zijn twee dingen die niet samen gaan. Mensen denken dat ze liefde tonen door te denken: "Als Pietje maar niet onder een bus terecht komt..."

Van iemand houden is vertrouwen dat alles goed gaat. Zorgen maken over personen zijn liefdeloze en levensgevaarlijk visualisaties. Snap je?

Denk in plaats daarvan: 'Ik verheug me erop om Sophie straks weer te zien... in plaats van: "Als ze maar niet tegen een boom rijdt!"

Ten Vierde: Denk prettige dingen en probeer je ten alle tijd goed te voelen. Alles moet hier voor wijken! Take no prisoners along the way! Dat komt omdat je altijd onderweg bent naar een ander moment. Net als die razende wereldbol aarde die met 40.000 km per uur door de ruimte raast. Je merkt er geen reet van maar alles gaat razendsnel.

En jij bent een razensnel vibrerend- of  trillend lichtwezen. Je denkt misschien van niet maar alles wat je tot nu toe dacht is een illusie. Want het leven is de dood en de dood is het leven. En jij leeft eeuwig.

Als je eens wist hoe geweldig mooi het leven na de "dood" zou zijn zou je nu ter plekke een kogel door je eigen kop heen knallen. Je zou in een tunnel gezogen worden met het meest waanzinnig mooie licht dat je ooit gezien hebt en met een euforisch geluksgevoel 'elders' wakker worden op de meest mooiste plek die je ooit gezien hebt en dat geen 'levend' mens op aarde nu zou kunnen ervaren en eigenlijk ook met geen pen zou kunnen beschijven dus laat ik het hier maar bij...

Dus verheug je maar op het hiernamaals. Het is geweldig. Maar tot die tijd gaan we hier in het ondermaanse nog wel even ons 'ding' doen. Dus nu ff geen al te gekke dingen doen! Niet ineens voor Fyra springen (alhoewel de kans dat die u plat walst erg klein is...).

Want we zijn hier niet voor niets. Je hebt een taak. Net als ik. Want mijn taak is het om u deze dingen te vertellen. Dingen die u wellicht tot nu toe nog niet wist. Die verborgen werden gehouden voor u. Voor de mensheid. En niet slechts een paar jaar. Of een paar honderd jaar. Nee, duizenden jaren!

13.000 jaar om precies te zijn leeft de mensheid in angst en met een beperkt bewustzijn.

Maar die duistere tijd is voorbij. Uw bewustzijn zal steeds groter worden naarmate de jaren vorderen. En naarmate u positiever denkt. Wat dat wordt u niet verteld op school. Nee, uw koppie vullen met zoveel mogelijk feiten. Alleen de belangrijkste vertellen ze u niet en dat is onder andere deze:

Dat uw positieve denken superbelangrijk is voor de evolutie van de mens en de aarde. Alles is te bewerkstelligen met positief, welvarend, enthousiast en constructief denken. Hoe meer mensen positief denken, des te sneller zal elke crisissituatie op aarde opgelost worden. En hoe meer positief denkenden er zullen zijn des te sneller alles zich zal voltrekken. In het kwadraat!

Laat je niks wijsmaken door kranten, journaals en andere 'nuchtere' wetenschappers en andere onheilsprofeten. De aarde wordt in rap tempo een betere plaats om op te leven. Maar voordat er nieuwe structuren kunnen ontstaan zullen eerst de oude fundamenten afgebroken moeten worden. Steen voor steen. Vandaar dat er nog crisissituaties en conflicthaarden zijn.

Ten slotte:

Things will only get better! Blijf positief! Whatever happens!! U bent duizend keer sterker dan u denkt. Laat je niks wijsmaken door anderen. U heeft de touwtjes in handen. WIJ hebben de touwtjes in handen.

U heeft meer macht dan u in uw stoutste dromen zou kunnen denken. Wij hebben de macht. En niemand anders. Geen Paus, Prins, Koning of Premier die meer macht hebben dan u en ik.

Dus go for it. Grijp het leven bij de ballen!

Gogogo!

(...en het hiernamaals is 'n geweldig vooruitzicht....!)


1 opmerking:

Anoniem zei

Beste Luuk,

Ik lees je berichten nu ongeveer al een half jaar met veel plezier. Ik heb boeken gelezen van Napoleon Hill en Wayne Dyer en de boodschap hiervan komt overeen met hetgeen dat jij schrijft (dat zal dus ook een van de oorzaken zijn dat ik op jouw blog ben terecht gekomen).

Maar nu ben ik wel erg benieuwd naar hetgeen dat jij al weet. Ik zeg tipje van de sluier? ....

Bedankt voor jouw berichten en keep upde good work,

Twan