woensdag 9 november 2011

Hoe krijg ik meer geld?

...want ik heb momenteel een beetje te weinig… Nou ja, laat dat momenteel maar weg. Ik heb eigenlijk altijd, chronisch te weinig geld….

Deze tekorten zijn eerlijk gezegd niet van de afgelopen paar maanden maar deze liquiditeitskrapte is eigenlijk al jaren bezig...

En dan is er nog die lijst met dingen die ik o zo graag zou willen hebben en al die andere leuke dingen die ik nog wil gaan doen maar die ook geld kosten zoals reizen waar ik geen budget voor heb…hoe ga ik dit nou eens in godsnaam eens oplossen?

Ik ben trouwens niet de enige in mijn omgeving die dit probleem heeft…ik kan er zo drie a vier opnoemen die ook aan dit chronische probleem lijden… Nu is gedeelde smart halve smart maar ik heb liever dat we allemaal genoeg poen hebben.

"Een bank leent je geld als je kunt bewijzen dat je het niet nodig hebt."
Bob Hope

Anyway, ik dwaal af... je hebt dus niet genoeg geld en hoe los je dit probleem voor eens en altijd op?


Veel mensen hebben in toenemende mate last van geldproblemen. De crisis slaat hard toe. De huizenprijzen dalen….de kosten van gezondheidszorg en levensonderhoud stijgen…hoe doorbreken we deze cirkel?

Het verhaal waar dit artikel mee begint weerspiegelt de situatie die veel mensen op dit moment ervaren.
Misschien met andere voorbeelden maar de toon is hetzelfde. En daar zit hem nou juist nét het probleem!

De toon van dit stuk vibreert op een negatieve, lage frequentie. Maar de oplossing voor het probleem: meer welvaart, geld en voorspoed, zit echter op een compleet andere golflengte dan het probleem zélf: armoede, tekorten en onbehagen!

"Dit is goed nieuws want nu weet je de oorzaak van je geldgebrek en als we de oorzaak weten dan is de weg naar de oplossing naderbij!"  

Hoe naar en miserabel jij je op dit moment misschien ook voelt, dat negatieve verhaal is niks anders dan een indicator, een momentopname van hoe jouw leven op dit moment is of was.

Het is het verhaal van jouw leven dat je op dit moment ervaart, maar het is de levensstijl die jij niet wilt maar ook niet hoeft te hebben. Je leven van nu is slechts de optelsom van alle gedachten en gevoelens die jij tot nu toe in je leven hebt ervaren.

En jij hebt de macht om hier direct iets aan te veranderen!

Welnu, de eerste stap die je moet ondernemen in de reis naar meer welvaart is te zeggen: ‘Okay, mooi. Ik constateer dat ik te weinig geld heb. Dat wil ik niet. Das mooi. "Ik weet wat ik NIET wil!"

Let op! Belangrijk! Stel vast wat je niet wilt!

En da’s al die ellende die we net omschreven hebben (of iets anders wat je als minder prettig ervaart). Want je leven IS namelijk een weerspiegeling van wat je aan vibratie aanbiedt.

Dus als jouw bandje de hele dag het zelfde verhaaltje afspeelt (zoals hierboven) dan zal deze tape zichzelf tot in het oneindige kunnen blijven herhalen, en herhalen en herhalen en herhalen….

Een leven lang….en dat is lang hoor! Je leven slijten met onprettige situaties kruipt martelend en eindeloos langzaam voorbij...  

Het is dus zaak om zo snel mogelijk een beter aanvoelend verhaal over jezelf te gaan vertellen!

Vertel het verhaal waar je heen wilt. Waar je wilt zijn. Ga eens lekker ontspannen zitten op een rustige avond, tv uit, en schrijf eens op wat je allemaal wel in je leven zou willen hebben.

En doe dit met een verheugd, goed aanvoelend verwachtingsvol gevoel. Net alsof toen je nog kind was en je het lijstje met wensen voor sinterklaasavond invulde. Herinner je je nog dat verwachtingsvolle gevoel? Een beetje spannend gevoel in afwachting van wat je op 5 december zou krijgen. Daar moeten we weer naar toe. Ons verheugen op wat komen gaat en niet blijven hangen in die negatieve spiraal.

Want je bent niet geboren om geldgebrek te hebben. Nee, je hebt het geboorterecht
om een zeer overvloedig leven te leiden!

Stop met zaniken, klagen en mekkeren want daar schiet je niks mee op. En met het wijzen van je vinger naar een ander al helemáál niet! Je moet het zelf oplossen want een ander doet het echt niet voor je.

Bovendien is een ander mens totaal niet verantwoordelijk voor jouw leven. Nee, de verantwoordelijkheid voor een beter leven ligt bij jezelf! Wees blij dat je niet afhankelijk bent van een ander dus 'take charge of your own life! 

Begin met je eens lekker te ontspannen. Laat alle problemen varen die er zijn… Loslaten is het nieuwe vastpakken! doe alof het vandaag je laatste dag op aarde is! Wat zou je doen? Zaniken? Huilen? Nee natuurlijk niet, je zou leuke dingen gaan doen en met volle teugen gaan genieten van de dingen die je altijd al hebt willen doen. 

Zorg dat je je opgetogen voelt. Schreeuw het van de daken! (Niet letterlijk, want sommige mensen zullen denken dat je gek geworden bent...) Zeg tegen jezelf: "Ik ga een ander leven leiden…ik neem geen genoegen met minder…met middelmaat, waarom zou ik ook?

Ik verdien alleen het allerbeste! Ik ben opgetogen en vastberaden…ik voel de energie door mijn lijf stromen…! Je voelt de adrenaline al komen opborrelen…ik ga een leven leiden van voorspoed!

Je moet je leven leiden en niet lijden!  

En je hoeft geen overvloed te hebben om overvloed aan te trekken, maar je moet wel een manier vinden om het te voelen!

Want een gevoel aan gebrek trekt gebrek aan en werpt een barrière op voor een welvarender leven…de voorspoed kan je dan eenvoudig weg niet vinden!  

Knoop dit goed in je oren! Hier draait het allemaal om. Lees het nog maar een keer.

"Een gevoel aan gebrek trekt gebrek aan en werpt een barrière op voor een welvarender leven…de voorspoed kan je dan eenvoudig weg niet vinden!" 

Het is allemaal zo simpel. Het IS geen rocketscience! Je goed voelen en prettige dingen ervaren volgen elkaar vanzelf! Da’s een universele wet en die werkt altijd! 24/7,  7 days a week, 52 weeks a year...

... je HELE leven lang!!

Focus je op dingen die je wilt kopen en wilt hebben, en waar je over een aantal maanden of jaren wilt staan. Dat nieuwe huis, die nieuwe auto…ga een proefrit maken…en ruik het leer van de nieuwe bekleding. Misschien wil je een lekkere meid als partner misschien? Doe maar, het zal het universum een worst wezen wat je wilt. Het geeft gewoon waar je je op focust! 

Surf over internet naar je nieuwe droomstulp. En is je ouwe huis nog niet verkocht? Geen paniek! Visualiseer maar vast dat nieuwe kasteel. Daar ga je wonen! Het universum zorgt wel voor een koper voor je oude woning. Loslaten!

Laat je niet gek maken door crisisverhalen en ander onheil wat ons staat te wachten. Negeer het. Het zijn slechts berichten van onheil die al eeuwenlang elke keer weer langkomen. Schenk er geen aandacht aan! Aandacht voor het negatieve is levensgevaarlijk. Tenzij je er in gelooft natuurlijk.

Want geloven is de sterkste kracht die er is en die kan ook TEGEN je werken. Daar gaat dit hele blog juist over! Daarvoor hoef je niet naar een kerk.

Bal je vuist als een voetballer die net gescoord heeft, knijp er in en zeg YESS!! Voel je de energie die vrijkomt? Ik doe het vaak in de auto, onderweg naar een klant, vuist ballen en yess! zeggen. Je roept zo een positieve energie op die zo sterk is dat voorspoed wel MOET volgen! Probeer dan nog maar eens negatief te zijn...

'Als je een sterk positief verlangen koppelt aan een goed en optimistisch gevoel dan open je een kanaal van magische kracht dat door geen miljoen mensen afgestopt kan worden.'

Ja, je leest het goed, niets is sterker dan JIJ!'

Denk maar aan die speler die in dat volle vijandelijke voetbalstadion een penalty moet nemen. Iedereen is tegen hem maar hij is sterk, hij weet wat hij kan en is vol vertrouwen. De bal gaat in de kruising en je maakt 50.000 man stil.

Zo sterk kan slechts één individu zijn!  

Tot de volgende keer! Succes!