zondag 13 november 2011

Hoe krijg ik meer geld? (...of meer geluk...! ) deel 2

In mijn vorig bericht schreef ik dat je een andere bandje zult moeten gaan afspelen dan je huidige als je een ander leven wilt ervaren.

Je kunt het leven vergelijken met een satelliet die om de aarde heen draait. Die blijft tot het oneindige in zijn zelfde baan om de aarde draaien zolang hij zelf niet van koers verandert. Als hij zijn raketmotor niet start dan zal hij niet van zijn  plaats komen. Ontsnappen aan de wet van zwaartekracht is onmogelijk. Die houdt hem in zijn baan.

Veel mensen zitten klem in de vaste baan van hun eigen bestaan. En ze hebben geen flauw benul hoe ze hieruit moeten ontsnappen. Ze zijn niet tevreden over hun werk, hun relatie, hun figuur, hun gezondheid, noem maar op. Het gevolg is een rotgevoel of op zijn minst een minder goed gevoel over hun leven.

Als je bijvoorbeeld meer welvaart wilt ervaren in je leven dan zul je een manier moeten vinden om te ontsnappen uit je ‘baan om de aarde’. Je zult de frequentie die je aanbiedt moet gaan veranderen anders zal het je niet lukken om meer geluk te ervaren. Je moet er letterlijk voor gaan zorgen dat je de toon verandert die je over je leven vertelt.

"De toon van een welvarender leven vibreert op een compleet ander level dan de toon van een gebrekkig bestaan die op een veel lagere frequentie trilt."

Een gevoel dat MINDER goed is dan een goed gevoel over jezelf, werpt een blokkade op voor het welzijn in je leven. Het geluk, de gezondheid of wat je ook wilt ervaren in je leven kan NIET bij je komen. Het is een universele wet. Dit staat gebeiteld in marmer. Je kunt gillen, krijsen, schreeuwen of boos zijn op jezelf, op je baas of op je partner totdat je een ons weegt maar je zult eerst ZELF moeten veranderen.

Nu je dit weet kun je direct aan de slag. Wat voel je nu? Welke emotie voel je? Een lekker gevoel of ben je een beetje down? Wat kan je doen om je beter te voelen? Ga bewust op zoek naar beter aanvoelende gedachten over jezelf of over je bestaan. Doe het nu! Vandaag nog. Zet een andere zender op. Want als je klassieke muziek wilt horen maar je radio staat ingesteld Sky Radio dan kan je wachten tot Sint Juttemis!

Want je kan alleen veranderen als JIJ verandert. En JIJ alleen kan dit. Niemand anders kan het doen voor je en hoeft het ook niet te doen.... Take charge of your own life!  

Denk zoiets van, ‘Ik heb het nu wel niet naar zo mijn zin in mijn huidige baan maar ik ben vastberaden om mijn carrière nieuw leven in te blazen.’ ‘De baan die ik nu heb is maar tijdelijk. Ik ga op zoek naar een nieuwe uitdaging.’ ‘Ik ben ervan overtuigd dat ik een passende job kan vinden die mij op het lijf geschreven is en die mij ook nog een de beloning verschaft zodat ik mij een meer luxere levensstijl kan veroorloven’. 'En als ik die baan niet vind dan vindt die nieuwe baan mij!      

Hoppa! Zie je het verschil? Het verschil in toon? Waarschijnlijk een compleet ander verhaal dan je nu aan het vertellen bent. Je moet jezelf DWINGEN elke dag op zoek te gaan naar betere gevoelens en gedachten over je leven. Get used to it. Dit MOET je doen voor de rest van je leven. Als je tenminste wilt ontsnappen aan het grijze muizenbestaan dat je misschien nu ervaart. Tenzij je natuurlijk dolgelukkig bent. Dan kun je dit stuk ter kennisgeving aannemen! ;-)

Je dominante intentie moet zijn om ELKE DAG WEER op zoek te gaan naar positievere gedachten over jezelf en vertel daarbij het verhaal waar je heen wilt heen gaan in jouw wereld.

Ja, je leest het goed, werk elke dag weer aan jezelf en doe dat voor de rest van je leven. Begin er vandaag nog mee en zorg dat weg waarover je wandelt er een is met een geweldig uitzicht!

Later deze week weer een nieuw bericht met meer praktische tips voor een nog beter en een nog longer lasting happy life!  


Geen opmerkingen: