dinsdag 19 maart 2013

Zó vindt u de juiste (in)richting voor uw leven!

Ik zat net even om me heen te kijken in de woonkamer. Zittend op mijn mooie Italiaanse Minotti design bank welke ik ooit een jaar of tien geleden gekocht heb.

Tijdloos zitcomfort onder je zitvlak... Heerlijk!

Ik kan er uren op liggen voor de tv, lekker onderuitgezakt een boek lezen of inspirerende filmpjes bekijken op mijn smartphone.

Ben blij dat mijn geld bij deze bank zit! Een geweldige aankoop...

Ernaast staat een 'antieke' tv-kast. Ook zo'n mooi stukje handwerk. Twintig jaar geleden gekocht alweer maar nog ongelofelijk stijlvol met de deurtjes dicht. Er staat nu een draaitafel in die ik weer tevoorschijn heb gehaald om mijn 30 jaar oude elpees weer eens te draaien.

Mijn voeten rusten op de salontafel. Dit is een transparante, uit een stuk gemaakte glazen tafel waarvan de uiteinden zijn omgebogen en fungeren als poten. Een absolute 'classic'. Deze tafel heb ik denk zeker 25 jaar geleden bij de Bijenkorf gekocht voor nog geen 300 gulden geloof ik...

Is absoluut een tafel die nog 20 jaar modieus zal blijven.

Ik kan zo nog wel even doorgaan met het opsommen van alle meubels die ik in het verleden gekocht heb.

Maar staat er ook een kast in de kamer die ik morgen ga kopen?

Ik denk het niet...

Of een eettafel die ik volgende maand ga aanschaffen?

Nee, natuurlijk niet.

Of staan er vier eettafelstoelen die pas over drie maanden gekocht gaan worden?

Dit is natuurlijk complete onzin!

Als u dit ook waanzinnige redeneringen vindt waarom ligt u dan 's-nachts wél wakker van allerlei andere idiote toekomstige bespiegelingen welke nog 'eventueel' moeten gaan plaatsvinden?

Dat zou dan toch ook onzin moeten zijn?

Welnu, stel nu dat die woonkamer een exacte kopie is van uw huidige leven en dat de meubels die er in staan u niet bepaald bevallen, waarom zorgt u dan niet gewoon voor een compleet andere inrichting?

Want u kunt die krakkemikkige kast, die afgeleefde sofa en uitgewoonde fauteuil gewoon vervangen hoor!

Maar hoe vervelend ook de inrichting van uw leven of van uw bovenkamer ook is, deze is niets anders dan een perfecte afspiegeling of resultaat van in het verleden ondernomen acties, bedachte gedachten en een scala van emoties!

Daar is geen ontkomen aan. Zo is het leven. Zo werkt het heelal. U oogst wat u gezaaid heeft. Uw kamer staat vol met de 'meubels' die u plank voor plank zélf helemaal in mekaar geschroefd heeft.

...als ware het een 'Billy' boekenkast van Ikea. Of een 'Benny' barkruk!

Het is een perfecte kloon, een griezelig correcte afdruk van alles dat u heeft gedacht, gedaan, bejubeld en betreurd heeft in vervlogen maanden en jaren..

Allemaal afgedrukt met de Universele printer. 
Een printer die alles print van wat u er in stopt!
Erin, eruit. Input. Output.

Hier ontkomt u niet aan. Ontsnappen is onmogelijk. Dit geldt voor u, voor mij, voor de buren, voor iedereen op deze waterige planeet, incluis WimLex, Maxima, Louis de bondscoach en zelfs de nieuwe Paus.

Druk ergens een knop in en elders komt er een schakelaar omhoog.

Denk dit. Dan gebeurt er dat. Klik, klak.

Maar wees niet getreurd. In het verleden bedachte en in het heden behaalde negatieve resultaten zijn geen garantie voor de toekomst!

Deze kleine regel onderaan ieder beleggingsproduct zou in chocoladeletters op uw badkamerspiegel geschreven moeten staan!

U bent de binnenhuisarchitect die op elk moment kan beslissen de woonkamer van uw leven een compleet andere (in)richting te geven!

"Want u bent een geniale schepper met onbeperkte fantasie en creatiekracht!"

Daarom bent u ook op aarde. U bent een goddelijk wezen (niet dé God dus niet gelijk naast je schoenen gaan lopen...) dat de potentie en kracht bezit om van niets, iets hééél moois te maken. (...of iets heel lelijks want u heeft een vrije wil...).

En naar het evenbeeld van uw ongebreidelde fantasie!

Een fantastie, met een groter dan grootse potentie waardoor álles in het Universum, incluis de aarde, door ontstaan is. Alles is ontsproten aan een idee, aan een gedachte.

Geweldig toch?

Dit is geen zweverig gelul. Het is gewoon zo. Geloof me maar. Zo zijn de universele natuurwetten. Die staan in marmer gebeiteld. Natuurwetten en krachten waar u tot voor kort misschien geen weet van had maar die ongelimiteerd voor u ter beschikking staat.

Ze liggen voor het grijpen. Maak er gebruik van!

Dus kijk nog maar een keer goed naar die ouwe gammele meubels waarvan u afscheid wil gaan nemen.

Bedank ze maar voor bewezen diensten maar druk ze op het hart dat er nu geen plaats meer is voor deze stoffige en gedateerde decorstukken.

U wilt verder.

Nee, u moet verder!

Bouwend, sleutelend, timmerend en schroevend. Net zolang totdat uw leven een volmaakte, à la Jan des Bouvrie ontworpen designwoning is, waarin uw ware ik zich helemaal thuisvoelt en waarin u zich helemaal heeft kunnen ontplooien.

De plek waar u thuis hoort!

Zie uw geest als dat kleine draaisleuteltje dat je gratis bij elk Ikea meubel krijgt.

Je krijgt de meest ingewikkelde kasten met dat gekke kleine dingetje in elkaar gedraaid!

 

Zo simpel kan het leven ook zijn.

En de handleiding bij die kast is ook geniaal. Het is een stripverhaal zonder tekst zodat iedereen een ledikant in elkaar kan schroeven!

En of je nou in Hong Kong of Florida woont, of in Timboektoe of op Jutland. Iedereen begrijpt het. Deze simpele, maar briljante handleiding overbrugt iedere denkbare taalgrens.

Gebruik uw fantasie! Visualiseer uw gewenste leven. Al wat u nodig heeft zijn mentale plaatjes. Net als die Ikea handleiding.

...en dat kleine sleuteltje om ze in elkaar te draaien...

...net zolang tot uw droomleven perfect ingericht is met de meubels naar keuze uit de Universele Ikea gids.

De dikste en meest onuitputtelijke catalogus die er te krijgen is in de kosmos!

Want het Universum is een postorderbedrijf dat élke wens kan verwezenlijken...

...maar begin dan asjeblieft eens een keer met de juiste meubels te bestellen zodat de 'make-over' van uw leven eindelijk van start kan gaan!

Succes!



Geen opmerkingen: