dinsdag 28 juni 2011

Hou het leven simpel....al slapend gelukkiger!

Een goede stap om je dagelijks beter te gaan voelen begint al in de ochtend wanneer je wakker wordt. Willen we op zoek gaan naar een zo goed mogelijk gevoel dat we voor de rest van de dag kunnen vasthouden, dan moeten we al aanvangen als ’s ochtends vroeg de wekker gaat.

Probeer ’s avonds op tijd naar bed te gaan want een goede nachtrust is een belangrijke basis om je lekker voelen. Dat begrijpt iedereen. Ik slaap ook wel eens een nacht slecht, of ga te laat naar bed en dan is het gewoon aanzienlijk lastiger om je de volgende dag optimaal mentaal fit te voelen. Dus, blijf niet te lang plakken voor die buis.

Dat ene uurtje langer opblijven kan je de hele volgende dag lang opbreken. En achteraf heb je er spijt van. Dit is een kleine maar logische stap om je fitter, energieker en daardoor gelukkiger te voelen. En elke kleine stap brengt ons dichter van A naar Beter voelen.

En wanneer je ’s avonds in je bed stapt en lekker ontspannen ligt, probeer dan nog even wat prettige dingen voor de geest te halen die eerder die dag zijn gebeurd. Soms moet je even zoeken maar er is altijd wel iets om tevreden over te zijn. Zeg dan tegen jezelf: “Ik wens een goede nachtrust en ik zal heerlijk slapen". "En morgen word ik weer verfrist wakker met een goed gestemd gevoel”. Vertrouw en reken daarna op een heerlijke nachtrust.

Je onderbewustzijn zal al deze instructies feilloos uitvoeren en je zult verbaasd opkijken de volgende morgen als je merkt met wat voor een lekker gevoel je wakker kan worden.

Ben je iemand die regelmatig niet goed slaapt dan zul je jezelf moeten herprogrammeren.

Stop met jezelf en je omgeving continue wijs te maken dat je vaak wakker ligt:   “Ik slaap de laatste tijd zo slecht en ik kan soms uren niet in slaap komen". "En 's ochtends ben ik al om vijf uur wakker en dan kan ik niet meer slapen...en dat heb ik nou al weken achter elkaar...".

Pas nou op …want hoe vaker je die woorden en gedachten dagelijks zit te herhalen, des te meer negatieve lading ze krijgen. En dan is de kans steeds groter dat realiteit ze gaan worden in je dagelijks leven!

Want je onderbewustzijn hoort: “Oh…slecht slapen?” En antwoord met: “Okay, hier heb je er nog meer van!”.

Maar denk ook niet: “Ik wil niet slecht slapen” maar denk: “Ik ga heerlijk slapen”.

Het universum kent namelijk het woord niet niet… Je kunt namelijk alleen iets manifesteren in je leven en niet iets niet… Duidelijk? Of wil je soms iets niet worden? Nee, natuurlijk niet. Je wilt alleen de dingen die je wel wilt!

Dit onderdeel is belangrijk dus knoop het goed in je oren! Lees het nog maar eens een paar keer en laat de woorden goed tot je doordringen.

Als je ’s ochtends dan je ogen opent blijf je nog even vijf minuten liggen en probeer je direct al op zoek te gaan naar positieve gedachten. Zoiets in de trant van: “Vandaag ga ik bewust op zoek naar redenen om mezelf goed te voelen. Ik voel me lekker, heb goed geslapen, het is heerlijk om weer energiek aan een nieuwe dag te beginnen”

Misschien een beetje onwennig in het begin maar stukken beter dan direct te gaan piekeren over de hoogte van hypotheekrente of iets dergelijks…

Train jezelf in positieve of beter aanvoelende gedachten dan komen de gewenste veranderingen vanzelf in je leven!

Blijf verder de hele dag door bezig om positieve signalen af geven aan je onderbewustzijn. Ga op zoek naar dingen om je goed over te voelen. Er zullen uiteraard ook wel eens negatieve dingen op je pad komen maar probeer deze zoveel mogelijk te negeren. Focus je op mooie momenten dan blijf je op het goede spoor.  

Je onderbewustzijn zal deze gevoelens oppikken en vertalen naar een positieve vibratie die weer opgenomen zal worden door het universum. Je komt dan langzaam maar zeker ‘in lijn’ met de frequentie waarop de door jouw gewenste situaties en dingen vibreren.

Denk maar aan een piano. Als je een toets indrukt dan zullen gelijkgestemde toetsen ook gaan trillen. Dat is resonantie. Andere toetsen van een andere frequentie zullen stil blijven. Zo werkt het in de wereld ook.

Sla dus de juiste toon aan…de toon van voorspoed en overvloed!

(...en ga op tijd naar bed....)

Geen opmerkingen: