vrijdag 10 juni 2011

Maak je toch GEEN zorgen! (Part 2)

Gisteren schreef ik dat als we ons teveel zorgen maken dit gedrag uiteindelijk zelfs kan leiden tot gemanifesteerde misere in ons dagelijks leven!

...dus de gedachten aan zorgelijke zaken geven je een rotgevoel.

Daarvoor hoeft je dus niet per se voor onder een bus terecht te komen.

Hoe kunnen we nu wegkomen van dit zo lastig afwendbare negatieve denkpatroon en op weg gaan naar een beter aanvoelend leven?

Dat gaan we als volgt doen: Stel je hebt een rotgedachte: bijvoorbeeld, je bent bang dat je schoonmoeder plots overlijdt....

Nee, slecht voorbeeld...   (ik bedoel natuurlijk een rotgedachte....;-)

Ander voorbeeld: Stel, je bent bang dat je aan het eind van de maand weer zonder cash komt te zitten.... (overkomt mij natuurlijk nooit....;-).

Wat doe je dan? Het is ten eerste van belang dat je onderkent dat je een zorg hebt. Da's heel belangrijk! Je denkt: Goed zo, ik constateer dat ik een negatieve gedachte heb.

Let op! Het is echt belangrijk dat je dat vast stelt...!

Dan zeg je tegen jezelf: Hé, ik zit weer te denken aan iets dat ik NIET wil...!

...en dan stel je jezelf de vraag: Wat wil ik dan wél?!

...en dan ga je je aandacht verschuiven naar de dingen die je WEL wilt ervaren ! ...dus, in dit geval meer pecunia's.

Je denkt bijvoorbeeld; Nou, misschien vallen de uitgaven wel mee deze maand en krijg ik mischien nog een extraatje van mijn ouders...bla bla bla....whatever...maak er maar wat van...als het maar een minder rottige gedachte is...

De bottomline van deze strategie is dat je je focus van slecht aanvoelende gedachtenpatronen verschuift in de richting van beter aanvoelende en positiever vibrerende gedachten...!

Capice? I hope so.... Tis geen rocket science!

That's it for today....Ik ga morgen dieper in op hoe je je mindset verder kan finetunen....


...enne...stuur die hersenspinsels de goeie kant op.....!